Projekt współfinansowany przez z funduszy Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa (ENI) w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska – Białoruś – Ukraina 2014-2020.
Umowa o dofinansowanie: PLBU.02.01.00-18-0001/17-00 z dnia 08.10.2018.
Informacje ogólne
Lider: PZDW w Rzeszowie
Partner: Lwowska Obwodowa Administracja Państwowa
Wykonawca: STRABAG Sp. z o.o.
Inżynier Kontraktu: Krośnieńska Dyrekcja Inwestycji Sp. z o.o.
Całkowita wartość Projektu: 7 500 000,00 Euro
Wartość dofinansowania z EFRR: 6 750 000,00 EURO
Data podpisania umowy z Wykonawcą: 20.08.2019 r.
Data zakończenia robót budowlanych: 25.01.2021 r.
Okres realizacji: 2019-2021
Ogólna charakterystyka projektu
Długość budowanego odcinka drogi wojewódzkiej: 6,6 km
Lokalizacja projektu: powiat przemyski, gmina Przemyśl.
Przedmiotem projektu była „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 885 Przemyśl – Hermanowice – Granica Państwa” z podziałem na dwa etapy:
- Rozbudowa i przebudowa drogi wojewódzkiej nr 885 Przemyśl – Granica Państwa od km 3+642,00 do km 10+257,44 (km lokalny od km 0+000,00 do km 6+615,44) wraz z przebudową dróg powiatowych i gminnych oraz rozbiórką, przebudową lub budową niezbędnej infrastruktury technicznej, budowli i urządzeń budowlanych,
- Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 885 Przemyśl – Hermanowice – Granica państwa na odcinku od km 10+208 do km 10+264,28 wraz z przebudową, budową niezbędnej infrastruktury technicznej, budowli i urządzeń budowlanych”
Zakres zadania po stronie polskiej:
– poprawa parametrów technicznych drogi – spełniających wymagania klasy Z / G
– wyburzenie i zbudowanie dwóch mostów, dostosowując je do obciążenia klasa A
– burzenie i budowa przepustów
– budowa / przebudowa skrzyżowania z drogami gminnymi i powiatowymi, odcinki dróg / ulic
– budowa dodatkowej jezdni – serwisowej
– budowa chodników, ścieżek rowerowych i urządzeń bezpieczeństwa drogowego
– budowę odcinka pięciopasmowego o długości 0,5 km dla przejścia granicznego
– przedłużenie 155 m drogi lokalnej – budowa pętli autobusowej
Cele projektu
Projekt odpowiada na jedno z podstawowych wyzwań w obszarze oddziaływania programu, jakim jest słabo rozwinięta infrastruktura drogowa oraz niewystarczająca ilość i niska jakość transgranicznych połączeń transportowych. Stan infrastruktury technicznej utrudnia kontakty i przewozy transgraniczne, w wyniku czego zmniejsza atrakcyjność regionu dla inwestorów i utrudnia procesy rozwojowe.
Głównym celem projektu było wspieranie transgranicznych procesów rozwojowych na pograniczu Polski i Ukrainy poprzez zwiększenie dostępności transportowej regionu i poprawę infrastruktury drogowej. Osiągnięcie wskazanego upatruje się w poprawie parametrów technicznych i rozbudowie odcinka drogi wojewódzkiej 885 Przemyśl – Hermanowice – granica państwa w połączeniu z budowanym przejściem granicznym Malhowice-Niżankowice.


