Wójt Gminy Przemyśl informuje o zarządzeniu wyborów do Rady Seniorów Gminy Przemyśl. Wybory członków Rady Seniorów Gminy Przemyśl odbywają się zgodnie ze Statutem Rady Seniorów Gminy Przemyśl, stanowiącym załącznik do Uchwały Nr XLV/227/2017 Rady Gminy Przemyśl z dnia 27 września 2017 roku w sprawie powołania Rady Seniorów Gminy Przemyśl i nadania jej statutu. Kadencja Rady Seniorów Gminy Przemyśl trwa 4 lata. Praca radnego Rady Seniorów ma charakter społeczny.
I. Kto może zostać kandydatem na radnego Rady Seniorów
Kandydatem na radnego może być osoba, która ukończyła 60 rok życia oraz mieszka na terenie Gminy Przemyśl.
Rada Seniorów Gminy Przemyśl składa się z co najmniej 10 do maksymalnie 17 członków, w tym:
1) 1 członka – przedstawiciela Wójta Gminy Przemyśl;
2) 16 członków wyłonionych w wyborach.
II. Podmioty uprawnione do zgłaszania kandydatów do Rady Seniorów.
Zgłoszenia kandydata do Rady Seniorów Gminy Przemyśl może dokonać:
1) grupa licząca min. 10 mieszkańców w wieku 60 lat,
2) podmioty działające na rzecz osób starszych, w szczególności organizacje pozarządowe,
3) podmioty prowadzące uniwersytety trzeciego wieku.
III. Sposób dokonywania zgłoszeń kandydatów do Rady Seniorów
Zgłoszenie kandydata musi zawierać:
1) formularz zgłoszeniowy, stanowiący odpowiednio załącznik nr 4 lub 5 do Zarządzenia Nr 24/2022 Wójta Gminy Przemyśl z dnia 5 kwietnia 2022 roku w sprawie przeprowadzenia wyborów do Rady Seniorów Gminy Przemyśl,
2) oświadczenie o wyrażeniu zgody na kandydowanie,
3) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych,
Wszystkie druki dokumentów dostępne są na stronie BIP w zakładce Rada Seniorów -> Przejdź
IV. Termin i miejsce złożenia zgłoszenia kandydatów do Rady Seniorów Gminy Przemyśl.
Zgłoszenia kandydatów do Rady Seniorów Gminy Przemyśl należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nabór kandydatów do Rady Seniorów Gminy Przemyśl" za pośrednictwem Biura Podawczego lub Sekretariatu Urzędu Gminy Przemyśl, ul. Borelowskiego 1, do dnia 29 kwietnia 2022 r.
Zgłoszenia kandydatów po wyżej wymienionym terminie nie podlegają rozpatrzeniu.
V. Wyłanianie kandydatów do Rady odbywa się w oparciu o następujące zasady:
1) autorytetu rozumianego jako uznanie dla osobowości oraz zasług kandydata,
2) doświadczenia w działalności na rzecz osób starszych,
3) reprezentatywności środowiska.
Szczegółowe kwestie dotyczące głosowania na kandydatów zostały umieszczone w Regulaminie głosowania na kandydatów do Rady Seniorów Gminy Przemyśl stanowiącym załącznik nr 3 do Zarządzenia Nr 24/2022 Wójta Gminy Przemyśl z dnia 5 kwietnia 2022 roku w sprawie przeprowadzenia wyborów do Rady Seniorów Gminy Przemyśl.
VI. W terminie do 10 maja 2022 r. Wójt Gminy Przemyśl poda do publicznej wiadomości listę osób, które zostały wybrane do Rady Seniorów Gminy Przemyśl.